14 maj 2013

Vintagekort med blått

Jag har gjort ett vintagekort med blått.

 Jag gillar att göra små hängen så det blev ett på det här kortet också.
Satte dit en busig liten fågel som har tagit tag i sytråden :)
Kan man se att jag gillar koppardekorationer?


 En enkel insida där dekorationstejp från Tim Holtz fick bli en ram,
min nya textstämpel passade bra till min nya dies.

Baksidan fick ett par änglar


Jag anmäler mitt kort till maj månadstävling hos ScrappaLoss 
där man ska skapa ett alster med minst fyra olika band.
Jag har använt en gammal brodyrspets, ett vitt rosenband och
två organzaband som jag satte ihop och gjorde en rosett av.

*****

Jag anmäler också mitt kort till Papirdokkenes Utfordring # 47 - Mai
där är temat Metall och det har jag ju använt mig av :)

*****

Alla goda ting äro tre, så kortet blev mitt bidrag till  
La deg inspireres av bildet i innlegget!
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEivL4r932IoPIBc73wO1pWi6wc52PkAirl6Sa50TUO_8Et0SdVbC_HX4rCb3fHtg0CtaHtuykQMgB8xJi2S93ONBYFQOSxjCxLKkBgDAmjBeXHWqbpCMOhKANMqVc-mza94uOVdMi0D_3KK/s1600/farger+hobbygarasjen.jpg
  Färgen på koppen och kakan inspirerade mig
och känslan av fika hos mormor, gammaldags fika
så temat vintage passar bra till, en härlig bild.

*****
Glöm inte att du fortfarande hinner vara med på min och onkis utmaning här.

Ha en fortsatt bra vecka
 

19 kommentarer:

  1. Detta papper är ett bland dom finaste jag vet. har sparat mitt:)
    Sååå vackert kort med alla detaljer. Hur snyggt var det inte med fågeln, som tar tråden då. Dina hängen är jättefina.
    Ha en bra dag. Nu ska jag snart till jobbet, sen ska Flora få klorna klippta.Efter det blir det pysselbordet. Kram

    SvaraRadera
  2. Wow!
    är så imponerad av dig och hur du får till dina kort..

    Så snyggt du har fått ihop alla dekorationer,
    gulligt med fågels som flyger iväg med tråden.
    Gissar att du kommer att vinna alla 3 utmaningarna :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. For et nydelig kort! Så flott oppsett på fremsiden og så flott bruk av dekorasjonstape på innsiden, det må jeg også prøve en gang. Tusen takk for at du deltar på hobbygarasjen.no sin utfordringsblogg. Klem fra Karin Lovise

    SvaraRadera
  4. WOOW!!
    Helt otroligt vackert kort!!
    Vilka snygga ekrationer ocg så har du satt dit allt såå himla perfekt.
    Såå busig fågel som tagit tag i tråden, du är ju så påhittig ;)
    Jag älskar ju att ha blommor coh mycket grejer på korten , så detta kortet bara ÄLSKAR jag :)

    BAMSEKRAMAR MAJSAN

    SvaraRadera
  5. Tack för ditt fina bidrag till ScrappaLoss tävling!

    SvaraRadera
  6. Wow....Så snyggt & den texten är sååå fin ♥...
    /Kram Annmi

    SvaraRadera
  7. Så snyggt kort med alla fina dekoratiner och metall .Texten är så fint skriven så den pryder så snyggt. Ha det gott. Kram Titti

    SvaraRadera
  8. Så fint kort och så mycket att titta på tog en lång stund innan jag scrollade vidare.
    Ha det gott kram

    SvaraRadera
  9. Gillar ditt kort jättemycket lite gammaldags stuk över det och alla finesser du satt på kortet.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  10. Blir så imponert over dere som er så flinke med blomster jeg. Flott kort. Takk for at du deltar hos oss i ScrappaLoss!

    SvaraRadera
  11. nyyyydelig kort <3
    likte veldig godt all metallbruken din.
    der må jeg bli flinkere altså for jeg har masse metall men glemmer bruke det...
    takk for ditt bidrag til hobbygarasjen. klem pia

    SvaraRadera
  12. Jättefint kort Lisa!! Det är så roligt att titta på dina alster för de innehåller så mycket fint.
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Hinner inte med allt jag vill just nu....men får ta mig liten stund vid datorn nu kände jag =)
    Vilken supersnyggt kort detta var!!!
    Mycket snygg färgskala du valt till kortet och så mycket blommor = underbart!
    Kan bara hålla med, den textstämpeln är sååå fin och har den själv i gömmorna =)
    Ha en fin kväll! Här är det vårruset idag men hinner inte ut och kolla på det...kanske tur det för större delen av centrum är avstängd.
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Ha, här tappar jag andan, det här kortet är underbart vackert med alla dekorationer! Verkligen snyggt du har fått till det! Kram

    SvaraRadera
  15. Jätte snyggt kort :) älskar den grå/blå färgen :)

    SvaraRadera
  16. Åhh, jättefint mami :) Älskar färgkombinationen med blått och brunt - riktigt fint!

    Puss!

    SvaraRadera
  17. Sååååå fint kort gillar det massor. Jag gillar hur du satt blommorna. Så snyggt med alla koppardekorationer. Kram anneli

    SvaraRadera