24 september 2016

Handsydda blommor och ett kort

Jag hade tänkt börja med att beklaga mig för att jag inte hunnit scrappa mer än ett kort sedan sist,
men jag struntar i det för vilken skitsak egentligen.

OK, varför nu denna kommentar, jo, för i eftermiddags fick jag ett telefonsamtal,
en nära släkting med familj har blivit hemlösa på grund av att deras hem
brunnit ner till grunden idag.
Dom äger bara vad dom har på sig, ALLT är borta, en sådan tragedi.
Ingen var hemma så det blev inga personskador i varje fall, vilket är det viktigaste så klart.
Men alla deras saker, alla minnen från släktingar, kort och barnens minnessaker, 
ALLT är borta för alltid, oersättliga saker.
Dom har renoverat sitt drömhus under många år, rest runt halva Sverige och
köpt saker dom gillat, gamla spegeldörrar, kaminer, specialfönster mm mm
och på några få timmar försvann allt, fy fan på ren svenska.
* Brandmännen räddade fotoalbumen fick jag veta idag (söndag).
Men så var det då mitt kort, jag har just nu en utmaning i min grupp på Fb,
där ska man ha minst en handgjord blomma på sitt alster.
Idén kom upp då jag fotade mina blommor som jag suttit på altanen och
sytt under sommaren, ett fasligt skojigt pyssel tycker jag.
Jeans är ju en favorit att göra blommor av.

Mitt inspirationskort till utmaningen, två av mina blommor fick det bli på kortet.



En salig blandning blommor och några ♥ ♥ ♥





Lite detaljbilder, jag gillar att sy på pärlor.

 Tack för titten och ha det gott!

10 kommentarer:

  1. Åh,så vackert :)
    /Jam & Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, vad vackert kort! Och väldigt fina blommor:)
    Stackars din släkting. Så grymt livet kan vara:(
    Kram och ha en fortsatt bra helg!

    SvaraRadera
  3. Fy så hemskt för dina släktingar. Tur de klarade sig iaf. Men man kan inte, och vill inte, föreställa sig att något så hemskt ska hända. Tänker på dem.

    Ditt kort blev superfint iaf, skönt att finna lite ro och tröst i att pyssla en stund när verkligheten blir så hemsk.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så vackert kort och så många fina blommor du gjort! Blir många fina kort med dem framöver kan jag tänka mig.
    Så fruktansvärt tragiskt för dina släktingar men ändå tur att ingen kom till skada!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Ett kik igen på ditt vackra ❤️ ...
    Vill även meddela att du har mail/Jam & Kram finaste!

    SvaraRadera
    Svar
    1. & såklart kramar till dina släktingar *skäms att jag inte "sagt" nå't ........

      Radera
  6. Stackars din släkting, vilken tragedi att bli av med sitt hem.

    Dina blommor är jättefina och de pryder verkligen ditt kort.

    SvaraRadera
  7. Men så hemskt för dom, hoppas att dom mår bra och fått ett nytt tak över huvudet.

    Oj så många fina blommor du har knåpat ihop, och ditt inspirations kort är jättefint

    SvaraRadera
  8. Fy så jobbigt & så ofattbart hemskt, att bokstavligt få se hela sitt liv gå upp i rök så där :( nej då är verkligen scrappade kort en piss i havet...
    Ett underbart vackert kort har du iaf knåpat ihop här & så fantastiska blommor!
    Önskar dig en riktigt bra & trevlig helg!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  9. Hej :)

    Nej men usch vad hemskt för dina släktingar.
    Att allt man äger och håller kärt bara är borta. Stackars dom.
    Skönt att höra att ingen människa kom till skada.

    Vilket underbart kort du har skapat och WOW vad en massa super fina blommor du har gjort :)

    Ha det så bra.
    Många kramar från Gurkiss

    SvaraRadera