1 mars 2017

Två julkort av ett kit

Jag plockade ihop två lika julkortskit och så skickade jag ett till Annelie,
hon liksom jag har varit i en scrapsvacka men som vi båda är på väg upp ur :)
Det är ett roligt sätt att pyssla på, färdiga kit som bestämmer materialet.
Vi skyndade oss inte att göra korten då måsten inte är en hit för pysselglädjen.
Så här blev mitt kort.
 Insida, det blev lite för skarpa färger på bilden.


Jag gjorde ett andra kort av kitet också.

Så här såg kiten ut, ett till mig och ett till Annelie,
pappren är dubbelsidiga så flera valmöjligheter fanns.


Annelies jättefina kort ser ni här, länk



Ha det gott alla!







.

8 kommentarer:

  1. Så jättefina kort du har fått till - det översta kan det nog nästan bli en CASE av, så vackert. Jag har ju nästan allt kvar som du har använt på det. Borde verkligen passa på nu med en gång när det fortfarande ligger framme 😊
    De små snögubbarna på kort 2 är ju så söta - de kommer jag också försöka få med på ett nytt litet kort. Gillar ditt hänge som också ser ut som en snögubbe & den fina knappen - fatta vilken beslutsångest jag hade innan jag kunde bestämma mig för att jag behövde använda baksidan av den, nästan ett helgerån ju :O
    Det var ett så fint kit som du plockade ihop åt oss och för första gången på länge så njöt jag verkligen vid pysselbordet, tack än en gång!!
    Må så gott!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  2. Så fina kort! Det första är helt ljuvligt, så fint med granarna! Och snögubbarna på det andra är supersöta!
    Bra idé med färdiga kit när man inte riktigt har lusten. Hoppas den är tillbaka hos dig nu!!
    Kram och må så gott!

    SvaraRadera
  3. Jättefina kort båda två, men på olika sett! Så skönt att du är på väg upp ur scrapsvackan;)! Ser fram emot att få se fler fina alster här inne:)
    Kram och må så gott!!

    SvaraRadera
  4. Va skönt att du börjar komma ur din scrapsvacka, jag har haft en tvärtom och skapat kanske 50 nya kort sedan strax innan jul. Men då har min målning istället legat på vänt =) Korten blev superfina båda två, kul att skapa från ett färdigt kit ibland. Kram

    SvaraRadera
  5. Åh,så vackra ....
    /Kram finaste!

    SvaraRadera
  6. Jättefina är båda korten , min favvo blev nr 2 så fint snögubbepar.
    Skoj med kit att gör ifrån .är själv inne i scrapsvacka nu
    men pärlar istället till den kommit tillbaks.
    Ha det så gott , kram från Tittti

    SvaraRadera
  7. Hej :)

    Vilka underbara julkort du har gjort.
    Helt underbart vackra.
    Jobbigt med scrapsvackor.
    Hoppas att det blir bättre snart för dig/er.

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  8. Hej
    Oj sååå fina kort:)
    Pysselhälsningar från Maria

    SvaraRadera